Online en offline marketing

Bij marketing denk je al snel aan reclamespotjes of advertenties. Kijk op http://www.marketingplanvoorbeeld.com/
voor meer informatie over marketing en marketingplannen. Maar tegenwoordig
gebeurt marketing natuurlijk ook constant online. Hoewel vooral een aantal
jaren geleden online en offline marketing echt twee verschillende dingen waren,
worden ze nu juist met elkaar geïntegreerd. Denk er bijvoorbeeld alleen al aan
dat je de URL van de bedrijfswebsite in een huis-aan-huisblad of op de
achterkant van de bedrijfsauto laat zetten. Zoiets kleins laat al zien dat
online en offline marketing tegenwoordig enorm met elkaar verweven is. Echte
integratie van offline en online marketing is echter wel iets ingewikkelder en gaat
nog wat stappen verder. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een webshop, naast de
fysieke winkel. Dit kan ervoor zorgen dat mensen die vooral nog online shoppen,
toch nog bij jouw winkel winkelen. Maar daarnaast kan een webshop juist ook
andersom werken. Stel dat een klant erover denkt om naar een winkelfiliaal te
gaan, maar het is een eind rijden, dan zou het heel handig zijn als hij/zij
online kan raadplegen of het product waarvoor hij/zij komt nog beschikbaar is
in dat filiaal. Ook kan de klant bijvoorbeeld reserveren. Dit soort zaken
dragen allemaal bij aan het verkopen van producten of diensten en zodoende dus
aan de marketing. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *